Härliga ungar på besök!

Vilken rolig o mysig dag det blev igår.
Min mamma, mitt syskon barn och en kompis till henne 
var på besök hos mig.
 
Vilken moster hon har nu förtiden, hahaha
Först skulle vi fika när dem kom och då blev det kärleksmums
som jag hade i frysen och dem blev godkända.
Men sen fick dem även smaka på mina rawfood bollar och då sa
dem att dem smakade som hästmat. hahahaa
Älskar barn som är så ärliga.
Hästmat? ja precis som sådana där pellets.
Dem är ju för goa, så det blev många bollar till mig själv i stället.
Mormor tyckte inte dem var så där särskilt goa hon heller.
Så det blev kärleksmums till dem o bollar till mig.
 
Sen hade jag pärlat var sitt armband till dem men dem var för små.
Men det blev en bra grej av det ändå för vi klippte sönder dem
och så fick dem pärla var sitt nytt istället och det blev uppskattat.
Sen skulle ju mormor "hjälpa till" och knyta ihop armbanden och då
lyckades hon tappa ut alla pärlorna på golvet så då fick dem 
pärla om dem en gång till. hahaha
Plus att gamla mormor kröp omkring på golvet och plockade pärlor.
 
 
 
Sen var det lunch efter det och då gjorde vi en soppa på potatis o 
broccoli som brukar vara jättegod, men inte i går, hmmmm
Men dem sa i allafall inte att den smakade hästmat.
Sen hade dem med sig små vegetariska pizza bitar för kompisen
är vegetarian så hon brukar ha med sig lite reservmat i fall det blir kött.
Då skulle jag ju göra mig till och värma dem i ugnen istället för
micron för jag brukar nästan aldrig använda den.
Men vad hände då? Jo jag glömde dem där och så blev dem
lite brända och lite hårda.
Orka, vilken moster jag har blivit.
Men många skratt blev det och mätta blev dem. hahaha
Ja, ja hur skulle det se ut om alla lyckades hela tiden.
JÄTTETRÅKIGT!
 
Sen fick dem bada i våran varma jacuzzi en stund  och
efter det gick dem ner till havet.
Tur det så jag o mormor fick vila middag en stund. phuuuu!
Nu var det ju inte så att vi lämnade dem vind för våg för vi hade
fönstret öppet så vi hörde om dem skulle drunkna, "skojar lite"
Fast dem är snart tolv år så dem klarar sig bra själva.
 
Sen hade dem varit så gulliga att dem hade varit ute i 
skogen och plockat lite fina löv o grenar m.m. till mig
så jag kunde göra lite fint i mina tomma krukor på utsidan.
Jag har inte kunnat ta mig ut och köpa några höstblommor
att sätta där i,så nu har jag fixat detta i dag.
 
Titta så fint det blev, tack tjejer ♥
Tack även för det mysiga bananskalet som låg i. 
Lite svart, geggigt och luktade inte så där väldans gott.
Jag kanske fick igen för att jag bjöd på hästmat.....
 
 
 
 
 
 
Åh vilken mysig och härlig dag det blev igår.
Men det tar på krafterna för moster, så idag är det inte
många knop jag gör.
Var ute o hämtade posten och gjorde i ordning krukorna.
Nu är det sängläge som gäller, utmattad, yrslig, illamående,
värkig, hjärntrött och får stötta mig lite mot väggarna.
Så detta inlägg har tagit lång tid att skriva och skriva om och 
och skriva om. hahaha
 
Men glad o lycklig är jag.
Så tack goa härliga tjejer o mormor för att ni förgyllde min dag.
♥♥♥
 
 
 
 
 
 
 
 
Hanna
2015-10-29 @ 22:42:09
URL: http://hannaslillaliv.blogg.se

Hej Annica:)
Vilken trevlig dag du måste haft, även om det självklart frestar på med besök!
Jag tycker din blogg är jättefin och du skriver väldigt bra, men en sak bara! Vet inte om det är rätt av mig att påpeka eller ej, men tänker att du kanske uppskattar det?!
Du använder "dem" lite fel. Så fort det är ordet man vardagligt kallar "dom" skriver du dem. Men ibland ska det vara de. Finns massa bra knep att läsa när man använder vilket om man googlar!
Annars skriver du, som sagt, jättebra!
Kram Hanna

Svar: Tack för att du tycker om min blogg Hanna. :)
Jag vet att jag inte skriver grammatiskt rätt, men jag har valt att skriva den här bloggen ändå. Jag lider av SVÅR hjärntrötthet vilket gör att jag inte kan få ur mig saker grammatiskt rätt,eller stava korrekt, men jag har ändå valt att skriva och göra det på mitt sätt. Det är en av nackdelarna med ME-sjukdomen det där med hjärntrötthet. Jag skriver om och skriver om vilket jag också skrev i inlägget för att det skall bli så bra som möjligt. Jag har valt att skriva som jag pratar, det är det eller inget alls.. Jag väljer det positiva i livet och det här med att blogga ger mig mycket glädje så för min del spelar det ingen roll, det får blir som det blir. Med den här sjukdom får man ju göra så gott man kan.
Kanske orkar jag en dag att ta tag i min grammatik, men just nu lägger jag min lilla energi jag har på viktigare saker för min del. Som att fota t.e.x det är jättekul.
Hoppas du får en härlig dag i dag :)
annicaslivvidhavet.blogg.se

Hanna
2015-10-30 @ 14:57:31
URL: http://hannaslillaliv.blogg.se

Jag menade inte att vara okänslig. Jag vet precis hur det är med hjärntröttheten och alla andra ME symtom eftersom jag själv lever med dem.
Och jag menade inte att kritisera och vet du om att du skriver lite fel här och där är det självklart inget fel med det, för du skriver jättebra! Och förutom det jag påpekade skriver du grammatiskt korrekt! Ibland vet man inte när man skriver fel bara, men det var fel av mig att påpeka det. Det är toppen att du mår bra av bloggen, det förstår jag, så är det för mig med och jag är glad för din skull:)
Trevlig helg:)

Svar: :)
annicaslivvidhavet.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0