Reaktionen efter akupunkturen

I morse gick jag in i mitt växthus och åt lite goa tomater
som har börjat bli färdiga.
Det finns ju inget godare än att plocka sina egna solvarma 
mogna tomater direkt från busken.
Plus att det doftar ju såååå gott inne i ett växthus.
Jag har hittat en sort som är jättegoda. 
De heter supersweet och är små coctailtomater.
Jag brukar ha dessa varje år och köper dem alltid
av samma trädgårdsmästare.
Förutom förra året när jag sådde egna frön och drev upp.
 
YAMMI!!!!
 
 
 
 
Jag fick ju akupunkturbehandling i förrgår och det var så spännande.
Men oj vilken överreaktion jag fick.
När jag kom hem somnade jag ju i två timmar, men sen på natten 
blev jag så yr och illamående, matt och allmänt konstig.
Jag kunde inte ens vända på mig lite utan att jag blev jätte yr.
Snacka om att jag är känslig.
 
Hon visste ju om att jag var känslig för alla saker och därför
satte hon inte alls så många nålar och ändå fick jag
en sådan reaktion.
Alltså försämring i min ME och totalt utmattad.
Dagen efter orkade jag knapp vara ur sängen överhuvudtaget.
Men fick ju gå upp några gånger och gå runt lite på tomten, för
man måste ju röra på sig för att få igån cirkulationen
och lindra nervsmärtan.
 
Det är inte lätt att ha ME och få andra saker som läggs ovanpå det.
Man orkar ju inte speciellt mycket som det är.
Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra om jag ska prova en gång till
fast med ännu färre nålar eller hur jag ska göra.
Spontant så känns det ju som kroppen inte orkar med det.
 
Vi har bestämt, min akupunktör och jag, att avvakta lite
och bestämma sedan hur vi går vidare.
Kanske med något anna än nålar.
Hon kände ju givetvis hur svag jag var när hon läste av pulsarna på mig.
Men man kan ju aldrig riktigt veta hur man regerar första gången på
någonting.
 
Inte någon överraskning för mig för så här brukar det nästan alltid vara.
 
Men en positiv sak hände och det var att hon satte ett frö (metallkula) i örat
på en punkt som har med tarmen att göra och "jädrar i min lilla låda"
vad det hände grejer 😜
 
Ni ser, det finns alltid något positivt i allting ;) 
 
Det är svårt att få andra att förstå hur dålig man egentligen
är, även dem som jobbar med sådant här.
Det är inte förrän efteråt som de säger, men oj då
blev du så dålig av så lite.
Ja, jag sa ju det.....
Det är lite dumt när man har en osynlig sjukdom för jag ser ju 
nästan alltid så jäkla frisk ut.
 
Det är som när jag känner mig dålig en dag och går förbi spegeln
och ser mig själv.
Men Annica du ser ju inte alls så dålig ut, skärp till dig nu 😜
hahahaa
Skämt o sido hur ska då andra kunna förstå hur jag mår inuti.
Så jag förstår verkligen att andra har svårt att förstå.
 
Det är bara mina allra närmaste som ser när jag kraschar hur
jag egentligen har det.
 
Så till er som har ME, om ni ska testa på akupunktur så börja kanske
med två nålar eller nåt.
Eller ni som har ME kanske har tips till mig.
 
Nu ska jag säga att det var en TCM (traditionell kinesisk medicin) akupunktör jag gick till
och de jobbar ju på ett annat sätt än sjukgymnaster som gör akupunktur
och bara sätter på smärtlindringspunkterna.
 
Återkommer med mer info om hur det går.
 
Lite spännande är det allt för man märker ju hur effektfullt det är. 
 
Tur jag har lite naturlig smärtlindring att tillgå.
 
 
 
 Ha en en go dag
Fortsättning följer
❤️
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0