Julen är över

Jag har haft en jättemysig jul med nära o kära. 


I år firade vi den hos min syster med familj och lite släkt. 
Det är nästan första gången på 20 år som vi inte har julen hos oss. 

Det kändes väldigt konstigt att inte ha den här, men väldigt skönt att vi inte behövde hålla i alla trådar. 
Mest maken som ni förstår. 

Jag gjorde två stycken vegetariska rätter, broccolisallad med granatäpplekärnor och rödkålssallad med apelsin plus grönlålschips som vi tog med oss. 
Det var allt. 

Jag hjälpte till lite i mellanåt och gick undan o vilade när jag behövde det. 
Perfekt julafton. 

Juldagen spenderades hela dagen i pyjamas som vanligt. 
Det är tradition här. 
Plus att man läser i sin nya bok som man fick i julklapp. 
För vi brukar alltid ge flera böcker till varandra i släkten. 
I år fick jag den här fina kokboken som ni kan se nedan. 
Jag kan ligga och läsa kokböcker som en vanlig bok. 
Den här har massor med  goda 
vegetariska rätter och  underbara bilder. 
Den är med Lotta Bäckström och Carin Jämtin. 
Vi har redan testat ett recept med halloumiburgare och avokadoröra som var gööör go. 😜

Idag är julen över och jag är såååå trött på julpyntet, så jag har redan börjat att ta bort det. 

Fast nu är det rast i soffan med tidningen Lantliv och en kopp kaffe. 
Här är det ju många, många raster som ni vet. 😜

Sen har jag redan börjat spåna lite på vårat nya uterum/rum. 
Det ska vara ett vanligt rum som vi går ut i inifrån men med många stora fönster o dörrar så att känslan är som ett uterum. 
Det ska bli jätteroligt. 

Jag älskar ju inredning så nu ligger jag och kollar idéer på nätet. 
"Spännande" 

Eftersom vi bor vid havet kommer det att bli inspiration i New England stil som resten av huset. 
Vitt, beige, sand, och blått. 

Ni får se efter hand hur det kommer att bli. 
En sak är redan bestämt. Jag ska ha en sådan där härlig hängstol. 

Fast det dröjer lite tyvärr för snickarna har ju inte tid ännu. 
Dem där hantverkarna alltså ❤
Hahaha
Det är våran son och den firman han jobbar på som ska göra det. 
De har byggt vårat hus och vi är sååå nöjda så vi vill ju gärna att det är de som gör det. 
Så det blir till att vänta fram till våren. 
När nu det är vår för dem 😜

Nä nu blev det visst go natt här. 
Kram kram 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0