Art journaling

Jag har köpt mig en art journal som jag har tänkt att använda med en ny pappers collection. 

Jag vet faktiskt inte vad en sån här kallas på svenska , men typ en bok med blanka sidor av kraftigt papper i som man kan måla o klistra in papper i m.m 
😂

Den nya papperscollectionen heter 
The butterfly effect av Anna Finnabair  

Jag har just blivit klar med de två första sidorna. 
Men nu blir det verkligen pö om pö. 
5 minuter här 10 min där o till o med 15 min en gång 🤪 
Fast det var visst för länge. 

Jag var ju ur mitt skov efter sommaren, meeen så kom en förkylning plus lite annat o då var det kört igen. 
Big time denna gången. 
Inte kul 😔 
Blev en vända in på akuten (17 timmar) med ett nervsystem som ballat ur totalt. 
Hjärtat, puls, trycket, andningen, kunde inte ens äta mat utan fick pilla i mig lite pö om pö för annars drog det igång igen, sömnen, ja typ allt. 
Det hade löpt amok enligt min läkare. 
Alla prover o EKG är jättebra. 
Alltså det är helt galet att man mår såå dåligt o så är alla prover bra. 
Men det är ju skönt att dom proverna är bra. 

Så nu är det bara att klättra upp igen och öva på tålamod och acceptans.  
Tyst, mörkt rum med lurar på. 
Babysteps ett fram o två tillbaka. 
Denna gången är det inte lika lätt, men jag ska  uppåt. 

Så efter många veckor nästan helt sängliggandes har jag börjat kunna vara uppe kortare stunder o flyttat ner på soffan ibland. 
Mediterar, yoga nidra och ska börja så smått med några yoga övningar. Ute o hämtar lite luft 5-10 min när jag orkar. 
Och mycket mental träning. 
Tänka positivt, ligga o dagdrömma om roliga minnen, titta på bilder m.m 
Jag får roliga små filmer på mitt underbara barnbarn ❤️ 

Nu får jag testa mig fram försiktigt och med små små saker för att inte bli sämre. 
Det svåraste i balansgången är att man blir sämre dagen efter eller några dagar efteråt. 
Så inte lätt att hitta sin nya nivå. 

Det stämmer verkligen det som skrivs om ME att det är en av världens mest handikappade sjukdomar. 
Men jag är lyckligt lottad ändå som har familj o nära vänner som alltid ställer upp. 
❤️❤️❤️ 

Men som sagt jag skulle ju visa er vad jag gjort och mina fina nya papper. 
I början låg jag bara o titta och klappade på mina nya papper. 
😂 finns många användningsområden för fina papper. 😂

Jag skriver inte detta inlägget för att ni ska tycka synd om mig utan jag vill sprida kunskap om denna vedervärdiga sjukdomen. 
Jag håller ju tummarna på att forskningen ska gå fortare o kanske gör den det nu när vi får en skjuts av forskningen på covid oxå. 
Länk till riksförbundet ME 
https://rme.nu/


Nuuu kommer bilder!!! 😂 


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Jag o Messi ligger o klappar på dom nya fina papprena. 
(null)

(null)


Kram kram 
🥰 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annicaslivvidhavet.blogg.se

Välkommen till mitt älskade liv bland snäckor, stenar, hav,berg, blommor, yoga och mycket annat som förgyller min vardag.

RSS 2.0